بازاریابی ویدئویی

از شما می‌خواهم که چشمان خود را ببندید و تصور کنید که مدت‌زمان هر ویدیویی که در اینترنت پخش می‌شود فقط یک ثانیه است. فکر می‌کنید چقدر طول می‌کشد که کل ویدئوهایی که در فضای اینترنت موجود است را مشاهده کنید؟ با توجه به‌پیش بینی‌ها و تحقیقات به‌عمل‌آمده، بیش از دو سال زمان لازم است که بتوانید ویدئوهایی که هرکدام فقط یک ثانیه زمان‌دارند را مشاهده کنید. بازاریابی ویدئویی یک فرصت استثنایی در اختیار من و شما قرار می‌دهد که با استفاده از آن بتوانیم برند خود را گسترش دهیم، کسب‌وکار خود را به افراد مختلف معرفی کنیم و درنهایت بتوانیم فروشمان را به شکل قابل قبولی افزایش دهیم. قبلاً در یک مقاله در مورد اینکه بازاریابی دیجیتال چیست به‌طور کامل برای شما توضیح دادم. اگر خاطرتان باشد گفتیم که بازاریابی دیجیتال ابزارها و روش‌های زیادی دارد که برخی از این روش‌ها برای بعضی از کسب‌وکارها مناسب‌تر است. گفتیم که برای موفقیت در بازاریابی نباید تمام روش‌ها را تست کنید؛ زیرا برخی از این روش‌ها فقط برای انواع بخصوصی از مشاغل بازدهی مناسبی دارد و استفاده از آن روش ممکن است که برای صنفی دیگر مناسب نباشد. اما ویدئو یک ابزار است که با استفاده از آن می‌توانید در هر زمینه‌ای که کار می‌کنید و در هر صنفی که هستید، بازاریابی موفقی را انجام دهید. (البته اگر که اصول آن را رعایت کنید.) پس از شما می‌خواهم که از این لحظه توجهی ویژه به این ابزار قدرتمند بازاریابی داشته باشید. اثری که یک ویدئوی کوتاه و حرفه‌ای بر روی مردم می‌گذارد، به‌هیچ‌وجه با اثری که یک مقاله یا یک تصویر می‌گذارد قابل‌مقایسه نیست. اگر که می‌خواهید برند سازی کنید و فروش خود را افزایش دهید هرگز نباید از ویدئو مارکتینگ غافل شوید. توجه به ۷ نکته‌ی زیر به شما کمک می‌کند که در بازاریابی ویدئو هزینه‌ی کمتری را صرف کنید و سودآوری بیشتری را تجربه کنید.

۱) با استفاده از ایده‌های ویروسی، ویدئو خود را تولید کنید

کاربران امروزی که در سطح اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، علاوه بر اینکه دوست دارند ویدئوهای جالب و جذاب را مشاهده کنند، دوست دارند که اگر ویدئویی را پسندیدند آن را برای دوستان و آشنایان خود نیز ارسال کنند. زمانی که برای تولید ویدئوی خود ایده یابی می‌کنید دقت کنید که ایده‌هایی را انتخاب کنید که ماندگار شوند و به‌سرعت بین کاربران پخش شوند. کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی خود ویدئوهایی را می‌سازند که تأثیرگذار است و مردم با مشاهده‌ی آن‌ها، خودبه‌خود ویدئوها را به اشتراک می‌گذارند.

۲) ویدئوهای زنده به اشتراک بگذارید

امروزه بخش عظیمی از ترافیک اینترنت در سطح جهان صرف ویدئوهای live یا زنده می‌شود. شبکه‌های اجتماعی مختلف قابلیت پخش ویدئو به‌صورت زنده را دارند. (به‌عنوان نمونه می‌توانیم به اینستاگرام اشاره‌کنیم…) برندهایی که می‌خواهند خود را مطرح کنند و مخاطبان خود را گسترش دهند از این تکنیک استفاده می‌کنند. پخش ویدئوهای زنده یک ابزار فوق‌العاده برای اعتمادسازی است. زمانی که شما به‌صورت زنده با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنید و با تسلط کامل برای آن‌ها صحبت می‌کنید، مخاطبان به مهارت و تخصص شما پی می‌برند و اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌کنند. پخش فیلم‌های زنده بسیار راحت و ارزان است. شما با استفاده از این تکنیک می‌توانید بدون نیاز به آشنایی با پرده‌ی سبز و برنامه‌های تدوین ویدئو، با گوشی موبایل خود از خودتان فیلم بگیرید و به‌راحتی در اختیار فالوورهایتان قرار دهید. ثابت‌شده که ویدئوهای زنده، فقط به خاطر اینکه زنده پخش می‌شود و در حال اتفاق افتادن است تا ۳۰۰ درصد، کاربران را بیشتر از فیلم‌های از پیش ضبط‌شده، ترغیب می‌کند.

۳) ابعاد فیلم

با توجه به اینکه اغلب کاربران از طریق گوشی موبایلشان به اینترنت وصل می‌شوند، بسیار مهم است که فیلم‌ها را با ابعادی درست کنید که در صفحه‌نمایش کوچک به‌خوبی نمایش داده بشود. معمولاً فیلم‌هایی که ابعاد مربعی دارند با استقبال بیشتری مواجه می‌شوند. فیلم‌هایی که ابعاد کشیده و مستطیلی دارند، به‌خوبی بر گوشی موبایل نمایش داده نمی‌شوند. با توجه به اینکه امروزه اغلب روش‌های مؤثر بازاریابی با استفاده از گوشی‌ موبایل به دست مردم می‌رسد، ضروری است که از ابعاد مناسبی در تهیه فیلم‌ها استفاده کنید.

۴) از ویدئو برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار استفاده کنید

شما در یک ویدئو می‌توانید به‌راحتی احساسات دیگران را تحریک کنید. این در حالی است که با مقاله، عکس و یا حتی پادکست نمی‌توانید چندان تأثیرگذار باشید. یک ویدئو خوب روی احساسات کار می‌کند و با برانگیختن احساسات می‌تواند مردم را متقاعد کند و میزان فروش را افزایش دهد. تجربه نشان داده است که ویدئوهای تأثیرگذار در مدت کوتاهی تأثیر بسیار زیادی برافزایش فروش گذاشته است.

۵) برای تهیه ویدئو تبلیغاتی خود، هزینه‌ی زیادی را خرج نکنید

امروزه ضبط ویدئو ارزان‌تر و ساده‌تر از همیشه است. شما می‌توانید با استفاده از دوربین تلفن همراه خود ویدئوهای حرفه‌ای و تأثیرگذار ضبط کنید. البته برای تولید ویدئوهای تأثیرگذار نیاز به آشنایی با نرم‌افزارهای ویرایش و تدوین مثل افترافکت و کمتازیا استادیو نیز دارید که می‌توانید آن‌ها را به‌سادگی یاد بگیرید. اگر در شروع کار هستید اکیداً پیشنهاد می‌کنم از خرج هزینه‌های زیاد و سرسام‌آور برای تولید ویدئو خودداری کنید و سعی کنید باکمی خلاقیت خودتان ویدئوهای مناسبی را تولید کنید.

۶) از ویدئوهای آموزشی برای بازاریابی و برند سازی استفاده کنید

در هر زمینه‌ای که کار می‌کنید قطعاً مخاطبانی دارید که تشنه‌ی آموزش هستند. با استفاده از ویدئو می‌توانید به‌راحتی آموزش‌های مناسبی را تهیه کنید که باعث شود مردم شمارا بشناسند و به شما علاقه‌مند شوند. همچنین می‌توانید تخصص خود را به‌صورت ویدئو آموزش دهید و از فروش آن کسب درآمد کنید. امروزه ویدئو تبدیل به یک ابزار کارآمد برای آموزش کارکنان شده است. اگر تصمیم دارید که در آینده کارمند استخدام کنید، می‌توانید یک‌بار ویدئوهای آموزشی را ضبط کنید و با استفاده از آن به تمام کارکنان خود آموزش دهید.

۷) ویدئو، قوی‌ترین نوع محتوا در شبکه‌های مجازی است

بازدید: 17

نظر خودتون رو بنویسید.

avatar
  اشتراک  
به من وقتی خبر بده که: